Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • E-tjänster & blanketter
  • Om personuppgiftslagen
Logga in
  • StartsidaPil

Följ och komplettera dina miljöärenden

Viktigt! Observera att texten måste granskas/rensas för av varje kommun vid införande!

Viktigt att känna till om e-tjänsten

Tekniska förutsättningar

  • Kräver Abou 2024.11 (med tillörande integration v3 i sysadmin) och nyare för att processfiltreringen, länk till ärendet för överklagan och anteckning i händelsen med beslutsnummer ska fungera
  • C-flödet fungerar bäst med Ecos 2.15 och nyare

Konfiguration

E-tjänsten omfattar tre olika flöden:

  • A-flöde: personen eller hans/hennes enskilda firma är med i ärendet som part med en roll från listan som godkäns av kommunen
  • B-flöde: individer anger ärendenummer och fastighet för att se delar av ärendet
  • C-flöde: handläggare skickar en länk till ett ärende till en valfri individ. Individen behöver inte finnas i ärendet för att kunna se eller agera i ärendet

Tänk på att det finns möjligheter att konfigurera e-tjänsten vid införande av den i er kommun. Vanligaste önskemål som kan hanteras:

  • Dölja B-flödet ärendenummer + fastighet
  • Välja bort ärendetyper (processer) som ska synas eller definiera vilka som ska synas (olika regler kan väljas vid olika flöden) (gäller A och B-flöden)
  • Välja bort händelsetyper i A och C-flöden (endast beslut visas i B-flödet)
  • Välja bort handlingstyper i A och C-flöden (endast beslut visas i B-flödet)
  • Välja ifall överklagan skickas som ett nytt ärende eller som en komplettering i ett befintligt ärende. OBS: vid avslutat ärende skickas överklagan alltid som ett nytt ärende.
  • Välja ifall det ska gå att lägga till kontaktpersoner i ärendet

Vilka åtgärder kan man utföra i e-tjänsten?

  • Komplettera ett pågående ärende
  • Skicka ett meddelande till handläggare
  • Ta del av handlingar/beslut i ärendet (vilka handlingar som är synliga i e-tjänsten styrs av varje kommun)
  • Överklaga ett beslut. Om ärendet är pågående skickas in överklagan som en komplettering. Om ärendet är avslutat skickas in överklagan som ett nytt ärende
  • Lägga till en kontaktperson i ärendet

Vem kan använda e-tjänsten?

För att kunna följa ärenden måste du:

  • Vara registrerad som en part i ärendet hos kommunen antingen som privatperson, som företagsombud eller som enskild firma med ditt personnummer (en lista på roller och tillängliga processtyper bestäms vid införande). 
  • Veta ärendenummer och fastighet för ett ärende (både pågående och avslutade stöds i detta flöde). 

Händelser som är nyare än tre (3) månader markeras med "!"

Delgivningskvitton markeras med GDPR och går inte att hämta.

Viktigt! Observera att texten måste granskas/rensas för av varje kommun vid införande!

Logga in

Kontakta Ekerö kommun

Besöksadress

Tappströmsvägen 2

Tel: 08-124 571 00

Kontakta kommunen

Länkar

  • E-tjänster & blanketter
  • Om personuppgiftslagen

Press och sociala medier

Press- och informationsmaterial

Facebook