Information
I den här e-tjänsten kan du som sökande eller kontaktperson (ombud) komplettera ditt ärende med uppgift om kontrollansvarig.
Denna e-tjänst ger även möjlighet att lägga till en ny kontaktperson i ärendet.
Förutsättningar för kontrollansvarig
I många ärenden kan det krävas att du anmäler en kontrollansvarig. En kontrollansvarig är certifierad och finns att finna på Boverket. Du måste ha en överenskommelse med den du anmäler som kontrollansvarig i det aktuella ärendet.
Vad händer när du har skickat in uppgifter om kontrollansvarig/kontaktperson?
Personerna registreras som intressenter i ärendet på en gång.
Åtagande från kontrollansvarig kontrollerar oftast av kommunen. I dessa fall kommer vi att skicka en bekräftelse till den anmälda kontrollansvarige. Vi kommer även att be denne höra av sig till oss ifall den inte har tagit på sig detta ärende.
Övrigt
Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta. När du har påbörjat e-tjänsten kan du när som helst spara de uppgifter du fyllt i och återuppta e-tjänsten genom att logga in på Min sida.
Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Ekerö Direkt på 08-124 571 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Tillbaka till blanketter och andra e-tjänster