För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.
Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.
I den här e-tjänsten kan du som god man, förvaltare eller förmyndare (även förälder) ansöka om Överförmyndarens samtycke till uttag från spärrat konto. E-tjänsten fungerar i dagsläget enbart om du är ensam ställföreträdare för huvudmannen eller barnet, Är ni fler ställföreträdare behöver ni fortfarande skicka in en ansökan via blankett.
Bilagor som behöver bifogas ansökan är aktuella kontoutdrag eller saldobesked. Vid inköp behöver du även styrka kostnaden med exempelvis offerter eller annan utredning.
När du har påbörjat e-tjänsten kan du när som helst spara de uppgifter du fyllt i och återuppta e-tjänsten vid ett annat tillfälle. Du loggar då in på Mina sidor.
Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta. Om du har frågor eller behöver hjälp med e-tjänster kan du kontakta Ekerö Direkt på info@ekero.se eller på 08-124 571 00.
Tillbaka till blanketter och andra e-tjänster