För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.
Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.
I den här e-tjänsten kan du anmäla om något stör dig i din bostad. Störningen ska vara pågående och du bör ha pratat med den som stör dig eller med fastighetsägaren innan du anmäler till kommunen. Fastighetsägare eller den som stör bör ha fått två veckor på sig att undersöka klagomålet.
En störning kan vara till exempel:
För att vi ska kunna handlägga ditt ärende behöver vi ett bra underlag från dig. Därför behöver du föra en störningsdagbok under tre veckors tid innan du lämnar in din anmälan.
Du behöver skriva ner:
Du bifogar din störningsdagbok på sidan 2 i denna e-tjänst. Om du har skrivit störningsdagboken på ett papper går det bra att fotografera pappret och bifoga bilden.
Du kan läsa mer om boendemiljö på vår hemsida.
När du har påbörjat e-tjänsten kan du när som helst spara de uppgifter du fyllt i och återuppta e-tjänsten vid ett annat tillfälle. Du loggar då in på Mina sidor.
Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta. Om du har frågor eller behöver hjälp med e-tjänster kan du kontakta Ekerö Direkt på info@ekero.se eller på 08-124 571 00.
Tillbaka till blanketter och andra e-tjänster