För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.
Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.
I den här e-tjänsten kan du som redan har ett aktuellt ärende inom ekonomiskt bistånd ansöka försörjningsstöd och annat ekonomiskt bistånd. Om du inte har ett aktuellt ärenden behöver du kontakta mottagningen på telefonnummer 08-124 571 00 så bokar vi in dig för ett nybesök.
Du söker ekonomiskt bistånd för en månad i taget. I din ansökan ska alla inkomster och utgifter finnas med. Om din ansökan är komplett så får du ett beslut inom tio arbetsdagar.
Du är själv ansvarig för att du lämnar korrekta och sanningsenliga uppgifter i ansökan.
Om du lämnar oriktiga uppgifter i ansökan, eller inte anmäler förändringar som rör din ekonomiska situation, riskerar du att bli polisanmäld för bedrägeri.
Du kan också bli skyldig att betala tillbaka bidrag som du fått på grund av oriktiga uppgifter.
Stickprovskontroller genomförs regelbundet och det är därför viktigt att du sparar alla papper som hör till ansökan.
Denna e-tjänst kräver e-legitimation, klicka på ”Logga in” för att fortsätta. När du har påbörjat e-tjänsten kan du när som helst spara de uppgifter du fyllt i och återuppta e-tjänsten genom att logga in på Min sida. Personer med skyddad identitet ska inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Ekerö Direkt på info@ekero.se eller 08-124 571 00, så får du hjälp med ditt ärende.
Tillbaka till blanketter och andra e-tjänster