För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.
Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.
I den här e-tjänsten kan du beställa bygglovshandlingar från vårt arkiv.
Leveranstiden påverkas av omfattningen av handlingar och om handlingarna är digitala eller i pappersform. Om leveranstiden kommer att överstiga 5 arbetsdagar kommer du att bli kontaktad. För att det ska gå så smidigt som möjligt är det viktigt att du är tydlig med vad du vill ha.
Äldre situationsplaner går oftast inte att använda till nya byggprojekt. Så vänta inte heller för länge med att beställa nybyggnadskarta. Det kan vara många veckors leveranstid, särskilt under högsäsong.
Upp till 9 handlingar är kostnadsfritt i formaten A4 och A3. För 10 st handlingar är avgiften 50 kronor, och för varje handling därutöver debiteras 2 kronor per styck. OBS! För större handlingar än A3 debiteras 50 kronor per handling.
Tillbaka till blanketter och andra e-tjänster