För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.
Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.
I den här e-tjänsten kan barn eller vårdnadshavare ansöka om stöd och hjälp från socialtjänsten.
Tjänsten riktar sig till familjer med barn upp till 18 år. En ansökan kan endast göras av barnet själv (från 15 år) eller barnets vårdnadshavare.
Om du vill uppmärksamma socialtjänsten på att någon annan är i behov av stöd och hjälp ska du använda e-tjänsten Oro för barn, ungdom och vuxen.
Om du vill ansöka om ekonomiskt bistånd och vill veta mer finns det information på sidan Ekonomiskt bistånd på Ekerö kommuns webbplats.
När din ansökan kommer in påbörjas en utredning. Om vi saknar någon uppgift kommer vi att kontakta dig.
Ibland behöver vi mer information än den du kan ge oss för att göra en utredning. Vi kan då behöva kontakta andra myndigheter eller personer i din närhet. Du anger i den här e-tjänsten vilka myndigheter/personer som du vill lämna samtycke för oss att kontakta.
Du kommer att få hem ett skriftligt beslut som berättar om du fått det stöd du har sökt eller om du har fått avslag. Om du får avslag kan du överklaga beslutet. Hur du gör det finns beskrivet i det beslut som du får hemskickat.
Om du har frågor eller behöver hjälp med e-tjänster kan du kontakta Ekerö Direkt på info@ekero.se eller på 08-124 571 00.
Tillbaka till blanketter och andra e-tjänster